Läs vår nya katalog!
Klicka på bilden för att ladda ned
Töreboda Biredskap nr 59, 2022/2023 online.
Leverans- och köpvillkor
1. Beställning och köp
Beställning görs med fördel via vår nätbutik.För utförliga instruktioner av köp i vår nätbutik, se kundtjänst.
Vid beställning via vår nätbutik träffas avtal om köp först när MS Biredskapsfabriken AB bekräftat beställningen genom en orderbekräftelse. En orderbekräftelse skickas automatiskt efter att beställningen från nätbutiken mottagits. Vid beställning via telefon eller epost träffas avtal om köp först när MS Biredskapsfabriken AB bekräftat beställningen genom en orderbekräftelse. MS Biredskapsfabriken AB har ägande och återtaganderätt till samtliga produkter tills dess att fullständig betalning har erlagts från kund. För att handla hos oss måste du vara 18 år.
2. Pris
I alla priser ingår moms, om inget annat anges. Vid bekräftad beställning, kan priserna endast ändras av omständigheter som MS Biredskapsfabriken AB inte råder över, t.ex. väsentligt ändrade råvarupriser, valutaförändringar eller ändrad moms. Frakt- och emballagekostnader tillkommer.
3. Frakt
Frakt- och emballagekostnad tillkommer på alla beställningar. Utöver frakt- och emballagekostnad tillkommer en expeditionsavgift om 50 kr vid order understigande 200 kr. Vi har avtal med DHL och DSV och skickar alltid med det billigaste alternativet för kunden. För privatpersoner skickas beställda varor till närmaste ombud. För företag skickas beställda varor till angiven leveransadress. Företagsförsändelser levereras utan avisering vardagar kl: 7-17. Vi skickar allt gods som spårbar försändelse. Observera att pallgods endast får stå i 4 dagar räknat från aviseringsdatum. Därefter tar transportbolaget ut en avgift/dag.
4. Leverans
Vi behandlar din beställning i möjligaste mån senast dagen efter att den inkommit, förutsatt att alla varor finns i lager. Din beställning levereras normalt inom 1-4 dagar. Under högsäsong och i de fall en vara måste beställas från leverantör kan leveranstiden vara längre. Observera att vi håller stängt 2 veckor under sommaren.
5. Leveransförsening
Ibland uppstår leveransförseningar utom vår kontroll. Det kan t.ex. ske då en leverantör inte kan fullfölja sina leveransförpliktelser mot oss. Om det inträffar frånsäger vi oss ersättningsansvar till kunden för den skada som förseningen åstadkommit. Om leveranser drar ut på tiden, meddelar vi dig så fort vi har ett leveransbesked. Du har som kund alltid rätt att häva köpet utan kostnad vid leveransförsening.
6. Betalningsalternativ/betalningsvillkor
- Faktura efter godkänd kreditprövning utan kännedomskopia, kom ihåg att uppge personnummer vid beställning. Betalningsvillkor 15 dagar. Vid epostfaktura skickas fakturan som pdf, ingen faktureringsavgift. Vid faktura per brev, faktureringsavgift 31 kr. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med 65 kr samt månatlig dröjsmålsränta med 2,5 %.
- Du kan också betala med förskottsfaktura utan avgift. Förskottsfaktura skickas i första hand via epost, annars via post (faktureringsavgift 31 kr). Varorna skickas vid mottagen betalning.
- Betalning kan också ske genom postförskott, postförskottsavgift f.n. 105kr tillkommer.
- För konto avbetalning, hör med oss.
- Tyvärr har vi inte kortbetalning i nätbutiken ännu.
7. Ångerrätt och Öppet köp
Enligt Distansavtalslagen har du som kund rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan och utan speciell anledning. Vid utnyttjande av Ångerrätt/ Öppet köp betalar kunden för tur- och returfrakten. Kontakta oss alltid innan via epost. Använd alltid returblanketten som fanns med i din leverans. Du kan även ångra ditt köp innan du hämtat ut paketet. Men du betalar ändå tur- och returfrakten.
8. Bytesrätt
Vid byte av en vara eller storlek betalar du tur- och returfrakten. Kontakta oss alltid innan via epost, brev eller telefon. Använd alltid returblanketten som fanns med i din leverans.
9. Outlösta paket
Vid outlösta paket förbehåller vi oss rätten att debitera kunden för tur- och returfrakten samt fraktbolagens hanteringskostnader.
10. Reklamationer
Om du vill reklamera en skadad eller felaktig produkt ber vi dig kontakta oss omgående via e-post info@biredskapsfabriken.se så att vi kan göra en reklamation till leverantören. Vid fraktskada, kontakta oss via epost inom 5 dagar från den dag godset hämtats ut så att vi kan göra reklamation till transportören. Efter 5 dagar godtas inte reklamationen. Anmäl även till chauffören vid hemleverans. Skicka bilder till oss på emballage och på de trasiga varorna. Fyll alltid i returblanketten som fanns med i din leverans. Om något är fellevererat eller något annat är fel i leveransen, måste detta reklameras tills oss inom 14 dagar.
11. Retur av lastpallar och/eller plastskivor
Vid retur av lastpallar och plastskivor som är köpta hos oss, ska de vara hela och rena. Plastskivor ska vara förvarade inomhus/under tak. Meddela innan du vill lämna retur, och invänta bekräftelse.
12. Reservationer
Rätt till avvikelser från text och illustrationer förbehålles. Vi reserverar oss för ändringar i priser till följd av stora prisavvikelser från våra leverantörer, felskrivningar eller andra fel som ligger utanför vår kontroll. Läs mer om oförutsedda händelser under Force Majeure nedan.
13. Skydd av personuppgifter
I samband med registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja och tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss. Se vidare vår integritetspolicy.
14. Force Majeure
Händelser utanför vår kontroll vilka ej skäligen kunnat förutses, och som påverkar ingångna avtal samt utfästelser från vår sida, som gör att vi ej kan hålla nämnda avtal/utfästelse, utgör grund till att vi befrias från våra förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.